Jak zpusobit pozar v obyvaku

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Neděle Leden 30 18:27:01 CET 2022

Ja ten offline kontroler koupil i s tim, v podstate to nic nezere a bylo to
par korun navic, drobna vyhoda je, ze se s tim da popojizdet i bez PC.
Ridici deska umi normalni GRBL a z notebooku se to ridit da, jen jsem pro
tenhle pokus byl linej prenaset notebook, s LaserGRBL jsem si hral minule a
nez mi odesel zdroj, tak to i neco trochu delalo (jen to bylo "trochu", ten
nakopnuty zdroj neutahnul soucasne motory a laser, takze to malovalo
kraviny). Ta potvora je snad tahle -
https://www.aliexpress.com/item/1005002129308489.html Mechanicky chodi
kupodivu docela slusne, na X a Y to jezdi na 12 mm tycich, cekal jsem to
mekci (ale uz tu i tak mam nakoupeny material na prestavbu na lineary a
upkne novy vozik Z). Co se mi moc nelibi jsou trapezove tyce, resp. matice a
system s vymezovanim vule pruzinou - az bude chvile, odleju nove z grafitove
pryskyrice, to uz mam vyzkousene a je to dost rozumne bezvulove nejak "samo
od sebe".

Mechanicky mi to chodi, kdybych osadil vreteno, tak by se to uz pouzivat
dalo (na X i Y to zvladalo F2000, na Z asi 1200), prave pak jsem chtel
zkusit to laserovani. Fakt je, ze tim, ze to jelo z toho cinskeho souboru,
tak to jelo naplno a nejak jsem to neodhadnul.

Tlacitka do LaserGRBL jsem stahnul taky uz minule, rezim minimalniho vykonu
pro ostreni to umelo.

S tou podlozkou to bylo trochu prekvapeni, ja tam chtel neco, do ceho se
muze ten paprsek kousnout, aby se mi neodrazel o stolek, no, nebyl to dobry
napad. Kazdopadne jsem mezitim objednal takovou tu vostinovou plechovou
laserovaci podlozku, casem snad dorazi. Ted jen vymyslet, na cem testovat,
nez prijde.

Jen drobnost - mel jsem puvodne ideu, ze budu pouzivat EstlCAM na normalni
vreteno (rad bych na tohmhle zkousel i nejake gravirovani - ruzne cedulky,
plosnaky a tak) a budu to podle potreby stridat s laserem. Hacek je, ze
EstlCAM si nahrava do kontroleru svuj vlastni FW, ktery je zjevne sice
podobny GRBL, ale LaserGRBL s nim neumi zachazet, takze by to znamenalo pro
kazdou vymenu take prehravat FW. Ne ze by se to nedalo, ale asi to neni
uplne to nejpohodlnejsi. EstlCAM mam koupeny, jezdi mi s tou prestavenou
Proxxonkou MF70, tak jsem si myslel, ze ho vyuziju i u te 3018, jen ted
nejak nevim, jak na to. V podstate by mi i stacilo si na jednom PC pripravit
data pro to gravirovani, to nasypat na kartu a na te 3018 to uz jen spustit
z toho offline kontroleru.

No uvidime, az budu mit zase svetlejsi chvilku, tak treba nekam postoupim.
Diky za pripominky i rady.

Pavel Kutina