Re: Jazýčkové relé - slepený kontakt

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Sobota Leden 29 01:22:32 CET 2022

Dobrý večer,

děkuji všem za odpovědi.

Konkrétně se jedná o PLC Foxtrot, modul C-IB-1800M. Vstupy jsou
nakonfigurovány do režimu "Binární vstup", zapojení je podle manuálu k
modulu. Kontakty jsou PARADOX SM 35, mám kolem 20 ks na dvou různých
modulech, všechny vadné byly připojeny k jednomu modulu. Podle
datasheetu by měly snést 100V nebo 0.5A, celková výkonová ztráta na
kontaktu do 10W. Podle dokumentace k modulu jsou vstupy připojeny přes
pull-up odpory 2k2 n napájení +3.3V. Další podrobnosti nemám.
Pokud jde o chyby SW - jde o modul s vlastním firmware, takže nějaká
chyba se vyskytnout může. Nicméně to nepovažuji za příliš pravděpodobné,
jde čisté IN vstupy a vadné kontakty jsou připojeny na vstupy, které na
druhém modulu bezproblémově několik let fungují.

Sám tak nějak předpokládám, že se jednalo o kombinaci napěťové špičky a
ne úplně dokonalou povrchovou úpravu kontaktů. Měl jsem tu přepěťovou
událost od bouřky, která zrušila videovrátného na brance a elektrický
zámek tamtéž a vzala s sebou i zdroj videovrátného v rozvaděči, ve
kterém byl i modul s problémovými kontakty. Modul sice nešel do kytek,
ale po nějakém čase začal generovat komunikační chyby a tak jsem ho
vyměnil. To bylo asi před třemi lety, kontakty přestaly fungovat loni na
podzim a před vánoci. Takže si říkám, že to přepětí možná kontakty
načalo a difuze to dorazila :-)

jf