Re: [OT] Chipová krize - konspirační teorie

Slavo Tomascik stomascik na gmail.com
Čtvrtek Leden 27 21:49:21 CET 2022

Vsetky suciastky su skupene (ano, nieco skupili priekupnici). Neviem, kde
sa v poslednej dobe berie to hladanie sprisahania v kazdom prde. Uz mi to
lezie na nervy.
Je to proste zhoda okolnosti. Volajaky fab vyhorel, zmrzli faby v Texase.
Oprava cez pol roka. Nedostatok vody na Taiwane, TSMC musel znizit vyrobu.
Ako pise VP, niektore linky prerobili na novsie. Do toho prisiel kovid, ked
sa zastavila vyroba vstupnych materialov, samotna vyroba a aj doprava, a
suciastky zo skladov sa vykupili. Ale na naplnenie skladu treba viac ako
obvyklych pol roka na vyrobu obvodov.
Na mikrozone chate mame TME index. Dnes rano bol na 1, ked bol na sklade
iba STM32G030J6. Obcas vyskoci aj na 4 ked pride volajaka dodavka od STM v
pocte par sto kusov. A to predpokladam, ze dodavaju prednostne velkym
odberatelom a do shopu ide iba prebytok. Takze sa treba pozriet k inemu
distributorovi, ktory tie dodavky obcas dostava.
Ak sa aj podarilo vyrobcom zvysit vyrobu o 25% naviac, tak podla mna bude
dost obvodov niekedy koncom 2024. A v 2025 budu vyrobcovia likvidovat
linky, lebo nebude dostatocny odbyt.

S.T.