Re: scintilacni krystaly

Vojtěch Petrucha petrucha na volny.cz
Čtvrtek Leden 27 09:25:47 CET 2022

zdravim,

predminuly a minuly rok jsme si s BP studentem velmi amatersky hrali na konstrukci detektoru radiace..
motivovani nasimi obcasnymi testy radiacni odolnosti magnetometru v ujv rez na kobaltovem ozarovaci Prazdroj... ktery ac obzlozen peknymi olovenymi cihlickami, na nekterych mistech "prostreluje" (hlavne zboku v sachte, dle vyjadreni obsluhy a naseho mereni s primitivnim detektorem s GM trubici...)

shanel jsem take scintilacni krystaly... nakonec jsme dostali 5ks 10x10x10 mm CsI(Tl) kosticek zadarmo od SAINT-GOBAIN CRISTAUX ET DETECTEURS
(chteli zaplatit postovne.. dostali nas UPS ucet na zasilani... no kdyz prisla faktura, tak me malem museli omyvat, byla asi na 550 EUR... protoze oni tech 5 cm3 krystalu poslali v baliku o rozmerech asi 60x40x40 cm,
nakonec jsme na radu od UPS, ktere bylo jinak neoblomne, pozadali odesilatele, aby zaplatil i to postovne, protoze dle UPS maji vyrazne lepsi ceny, asi tak 10x.. s cimz firma necekane souhlasila...)

poptaval jsem jeste od techto:
alkor.net  kosh na alkor.net
Pan Vojtech,
of our ability to supply CsI elements only. No PIN connectors etc. Min order euro 800, prepayment needed.
If of interest please let me know. Sergey.

glyn.white na advatech-uk.co.uk
These parts (both sizes) are not very expensive around US$25/each if you order x10 parts. Shipping additional.
We normally have a 'minimum order value' of US$500 but will waive for you on this occasion.
Delivery 1-2 weeks. Glyn

echo na epic-crystal.com
Thank you for your email, i'm EPIC's Mandy. According to you requirement, here i send the quotation of the CsI:Ti
CsI(TI) 8 x 8 x 8mm, five surfaces wrapped 0.3mm TiO2 reflector, Qty: 2-5pcs, Unit price: USD 55.00/pc
The price is EXW, lead time is 2 weeks.
-------------------------------------------------Ta BP je pripadne k videni tady, https://dspace.cvut.cz/handle/10467/94473Bylo to mysleno jako pocitac pulzu (rucni a pro robota co je k videni treba tady https://maglab.fel.cvut.cz/team_projects_2022/), plus pokus o mereni amplitudy pulzu, jednak nastavenim komparacni urovne a jednak vzorkovanim signalu pomoci ADC..jako neco to delalo, ale byl trochu problem s vlastnim testovanim, velmi ochotne a vstricne nam umoznili neco namerit na CMI na Radiove ulici, ale bylo to takove trochu "zivelne" chtelo by to mit ty zarice na 14 dni k dispozici coz je nerealne...Vubec jsem netusil, ze se pry mezi krystal a diody dava nejaka kapalina na vazbeni vznikajiciho svetla..   v tom vlastnim detektoru, ktery jsme delali, bylo pouzito vicero mensich fotodiod, protoze jsem uz pak mel trochu financni problem nakupovat pro tento ucel delane velkoplosne fotodiody (100mmm2)...  takze citlivost byla oproti komercni diode s jiz pripevnenym krystalem od First sensor mizerna..v.______________________________________________________________
> Od: "Libor Konečný" <support na mikrovlny.cz>
> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 26.01.2022 19:43
> Předmět: scintilacni krystaly

Zdravim radioaktivni experty.

 Muj dotaz je, jaka jina levnejsi altervnativa se da pouzit pro
 scintilatory misto CsI(Tl) , ty jsou sakra drahe.

 Detekce - pin dioda, takze potrebuji neco co prevede vyssi energie nad
 cca 50keV

 Rozmerove bych potreboval ulne male 5x5x4mm

 Pro predstavu laiku, krystal 10x10x10 mm stoji 200USD.

 Nepotrebuji perfektni cistotu ani pvysokou ucinnost, ale nejaky nejlepsi
 pomer cena/vykon.

 Dekuji za tipy.

 Libor