scintilacni krystaly

ahorna na seznam.cz ahorna na seznam.cz
Středa Leden 26 22:02:40 CET 2022

Já mám přes Ebay jeden scintilátor z Ukrajiny, vyrobený očividně v SSSR,
také daleko levnější než různé NaI a CsI. Je založen na POPOP a citlivý na
záření beta. Dioda s krystalem CdWO4 vypadá velice zajímavě i pro tu cenu,
má to dobrou citlivost? Objem scintilátoru bude přece jen menší než u těch,
co se používají ve spojení s fotonásobiči. Možná že něco podobného využívá
RadiaCode-101 (radiometr, spektrometr a dozimetr v jednom), který dosahuje
skutečně kapesních rozměrů.
Ještě připomínka ke krystalům NaI:Tl, na nějakém americkém webu jsem našel
články o hledání uranových minerálů pomocí scintilačního počítače, byla tam
poznámka, že je daleko lepší používat plastové scintilátory, u NaI:Tl
vystaveného záření přírodního uranu ve větším množství, se psalo "you will
kill it", možná mu tedy větší intenzity škodí.
A zde odkaz na dokument o použití fotonásobiče RCA931, jsou tam i různé
scintilátory a jejich parametry: https://www.google.com/url?q=https://apps.
dtic.mil/sti/pdfs/AD0005466.pdf&sa=U&ved=2ahUKEwiRlaHxp9D1AhW4g_0HHf6
LBxQQFnoECAYQAg&usg=AOvVaw2G-h_lKZE10A7LJCcvcV1V
S pozdravem
Aleš Horna

"---------- Původní zpráva ----------
Od: Pavel Hudeček <edizon na seznam.cz>
Datum: 26.01.2022 20:18:59
Předmět: Re: scintilacni krystaly

Doporučuji na Ebay dát prostě jen hledat scintillator.

V ceně desítek-stovek USD budou různý "špunty" velikosti v řádu
několik cm z již zmiňovaných materiálů, původem SSSR.

V podobném rozsahu cen pak scintilační plasty, ale rozměry v řádu
decimetrů - mám tu "kyj" velikosti 30x6x6 cm za 60 USD, doprava
dalších 60

A pak mám onjednány 2 hranolky 1x1x3 cm z CdWO4 i s integrovanou
diodou, cena myslím 20 USD.

PH

Dne 26.01.2022 v 20:01 ahorna na seznam.cz(mailto:ahorna na seznam.cz)