Re: Gramofonový předzesilovač

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Úterý Leden 25 23:29:16 CET 2022

Toho jsem se právě obával a tak nějak tušil a proto jsem vznesl dotaz.
Většina těch předzesilovaču co jsem koukal je s dvěma elektronkama. Mě
nejde o to, že to treba dle nazoru jednotlivců muze (a nebo nemusí) hrát
lépe než s moderními OZ, ale určitě to bude hrát jinak a jak tak to bych
rád slyšel. Navíc mě láká zkoumat něco co se používalo dříve a vyhovuje to
za určitých podmínek i dnes i kdyz už jsou na to jiné obvody a jednodušší
zapojení. A pri představě, že mi na stole bude hrát obstojne něco s
"baňkama" je pro mě prostě jako malý zázrak a bude mi to připomínat ty léta
kdy babička v poledne zapnula radio, rozeznely se zvony... Jde mi v tomto
případě o něco víc. A i proto bych to chtěl vyzkoušet a kdyz už tak aby to
za tu námahu hrálo a mohlo se to používat (nahradilo to treba tu variantu s
tranzistory v odkazu v prvním emailu). Variantu s modernimi OZ mohu
spichnout kdykoliv, ale to už pro mě nebude mít to kouzlo a bude to prostě
jenom krabice.

Zajímalo by mě čistě technicky jak je to s tou korekční křivkou. Pokud to
Supraphon nahrával s jinou korekcni krivkou než RIAA tak to přeci bude hrát
trochu jinak než by mělo pokud budu mít předzesilovač s RIAA...

MG