Re: Délka povrchové cesty vs tlak

Úterý Leden 25 14:37:57 CET 2022

Obávám se, že tady všichni řešíte něco úplně jiného. Povrchová cesta je
záležitost nečistot (prachu) nachytaných na povrchu, jejich vlhkosti a
pokud se jedná o DC, tak elektrolytická vodivost a migrace iontů kovů
přes mezeru. U AC tohle nehrozí. Je to dlouhodobý jev a pokoví to mezeru
za pár let tak, že tam lze naměřit až o pár řádů nižší izolační odpor.
Pokud je tam dostatečné napětí, tak tam chytí oblouk. Nedávno jsem sem
dával obrázky vyhořelé polarizované drenáže, kde bylo mezi vývody
pouzdra TO220 napětí většinou v desítkách V a občas až 200V. Vyhořelo mi
takhle několik zařízení, vždycky půl roku až rok po skončení záruky.
Řešení jak tomu předejít, buď to celé zalít třeba silikonem, nebo (což
dělají výrobci zdrojů) profrézovat tam mezeru, aby se povrchová cesta
přerušila.

Anděl