nebezpecny vyrobek - kde zacit prudit?

Pátek Leden 21 22:43:57 CET 2022

Dobrý večer,

koupili jsme světýlka pod kuchyňskou linku

https://nedes.eu/led-light-12w/ip20-t5/900/2835/4000k-lnl823/p-146

Zajásal jsem, že taky takovéhle věci vyrábí někdo jiný, než Čína. Dělají
to Slováci - sice jsem na štítku viděl nějakou českou adresu, ale to asi
bude jen zastoupení.

První, čemu jsem se divil, dávají k tomu konektor s 10 cm dvojlinky
končící odizolovanýma drátama - tak bych hned vedle měl dát instalační
krabici? No budiž. Ale další šok mě čekal - světýlka se dají sestavovat
pomocí mezikusu, má to konektory z obou stran. Konektory mají kolíčky
sice zapuštěné pod povrchem, ale jde na ně bez problému sáhnout - konce
kolíčků dosahují téměř na povrch. Při tom výrobek má CE, na krabici je
uvedeno IP20.

Výrobek podle toho, pro co je určený, je zjevně nebezpečný. Kde bych měl
začít prudit? Napsat výrobci na základě čeho získal pro výrobek CE? Mám
vůbec jako zákazník právo vidět prohlášení o shodě a ne jen ujištění, že
prohlášení bylo vydáno? Nebo napsat na ČOI? Nebo nemá cenu se o cokoliv
snažit?

Anděl