[OT] automat/manual, was: [OT] Roztlacanie/tahanie modernych aut

Pavel Poucha pavel.poucha na papouch.com
Pátek Leden 21 17:15:22 CET 2022

To je trochu divné srovnání. Už mnoho let můžete mít nejrůznější asistenty
i v levných autech, a nikdo je moc neobjednává. I systém BLIS (hlídání
mrtvého úhlu) měl jednu dobu na kahánku...

Mám v autě asistenta, který umí jet skoro sám, po dálnici a občas i po
běžné silnici, až se někdy divím, jak se protáhne i různými zůženími a
podobně. Plus adaptivní tempomat. Po dálnici mě jen občas vyzve, abych
držel volant a jinak to zvládá (neumí ale přejet z pruhu do pruhu). Tady v
Praze po Jižní spojce, když je zácpa, tak do 30km jede sám dlouhé kilometry
a ani nechce, abych na ten volat sahal.

A přesto to moc nepoužívám, jen když jsem unavený, nebo jedu s dětmi a
rozptylují mě apod. Jsem totiž ten případ, o kterém psal pan Buchta, řízení
mě baví a řídím rád.

Samozřejmě jako technika mě baví i ty snahy o autonomní řízení. Jen mám
obavy, že jestli se to povede, nařídí to nějaký hňup z EU povinně. Proto mě
těší, že se to moc nedaří :-)

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel