vliv polohy radaru na chybu asistenta

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Pátek Leden 21 14:34:29 CET 2022

Ahoj,

udělám malý úkrok stranou od tématu, které se řeší ve vedlejším vlákně.
Trochu se přiblížím topicu této konference.

Mám v autě radar už velmi dlouho. Mám jej pod předním nárazníkem, v té
černé vycpávce mezi nárazníkem a spojlerem. Považoval jsem to za prvotní
pokusy s radarem. Později se radary přesunuly spíš nahoru "do grilu" a
to jsem považoval za evoluci, pravděpodobně proto, že pod nárazníkem se
více zanáší, nebo má menší rozhled nebo nevímco.

Za tu dobu máme v práci hodně aut s radarem. Subjektivně mám pocit, že
ta novější, která mají radar nahoře se chovají hůř. Tedy že při sněžení,
nebo jiném marastu na cestě častěji ohlásí že asistent nemá výhled.
Navíc ve velkých autech (SUV a jiné gazíky) upozorňují na blbosti jako
je stromek rostoucí přes svodidla malinko do silnice a považují ne za
chodce nebo cyklisty a tak.

Máte někdo podobná pozorování, nebo je to jen moje subjektivní představa?

Jindra