[OT] automat/manual, was: [OT] Roztlacanie/tahanie modernych aut

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Pátek Leden 21 11:04:52 CET 2022

Je poměrně těžké si představit nehodu, při které by došlo k prudkému
brždění a právě to brždění by bylo označeno za příčinu.
V případech, které si umím představit se za příčinu označuje nedodržení
bezpečné vzdálenosti. (v obou směrech, tedy když jedu, někdo se mi lepí
na kufr a pak nedobrzdí; stejně jako když předjedu, zařadím se
nebezpečně blízko a zabrzdím (takzvané vybržďování))

Mimochodem - k tématu tohoto asistenta. V mém autě je celkem důrazná
poznámka, že ten asistent auto nezastaví, ale pokusí se snížit rychlost
tak, aby k nárazu došlo v rychlosti kolem 15 km/h (pokud sám
nedobrzdím). To je celkem logické, někdy asistent špatně odhadne tvrdost
překážky a projet třeba záclonou je žádoucí.
Nemáte někdo statistiku, jak jsou na tom ostatní auta?