kviz na piatok: DA prevodnik

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Leden 21 09:23:30 CET 2022

No tak to sa skaredo mylis, pre audio aplikacie sa dnes zacina na 16 bitoch
pre nenarocne spotrebne cajky. A to pritom presnost je tam uplne
zanedbatelna, dolezitejsia je linearita, a tiez monotonnost a sum a nejake
ine veci co som pozabudal alebo nikdy nevedel.

Prave kvoli tomu sa na audio vyhradne pouzivaju sigma-delta prevodniky. Ten
LPT-R2R prevodnik bola nudzovka aj pred tymi 30 rokmi.

Ale popritom som zvedavy, ako z odporov a LPT portu das 12-14 bitov. Tie
teslacke 8-bitove DACy v keramike a pozlatenom puzdre boli tiez laserom
trimrovane.

wek