RE: [OT] Roztlacanie/tahanie modernych aut, was: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Středa Leden 19 12:22:34 CET 2022


Rozjedu se z kopečka, zařadím vhodný převodový stupeň a za opatrného pouštění spojky otočím klíčkem (zmáčknu tlačítko), jako bych startoval. Jak řídící jednotka pozná, že motorem točí setrvačnost auta a ne startér? (při baterce vybité natolik, že motorem neotočí, ale na krmení ostatní elektriky má síly dostatek)

Jakub Šerých

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jan Kuba
Sent: Wednesday, January 19, 2022 11:09 AM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: [OT] Roztlacanie/tahanie modernych aut, was: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla

Při startování startérem je všechno směrované pro start motoru. Různé "předvstřiky, obohacení, nastavení různých klapek" a já nevím jakých ještě dalších režimů, včetně relativně přesných otáček startéru. Prostě řídící jednotka těsně před a při startu motoru ví, že probíhá start a dělá všechno pro to, aby to bylo OPTIMÁLNÍ a aby nedošlo k nějakému hazardnímu stavu.

Při startu přes převodovku jednotka neví, že se startuje a může dojít k nějakým nestandardní stavům. Umocněné to může být tím, že je malé napětí na akumulátoru pro činnost řídící jednotky, pro zapálení směsi atd...
Tohle samozřejmě neplatí u starých aut jako je š120 atd..

Zkoušel jsem jednou při jízdě z kopce s vypnutým motorem nastartovat na čtyřku ve snaze ušetřit baterií... bez problémů to naskočilo ale v zápěstí se rozsvítilo grilované kuře. Už to dělat nebudu. Octavia 3 TDI


středa 19. ledna 2022 AZe <aze na seznam.cz<mailto:aze na seznam.cz>> napsal(a):
To je možná myšleno tak, že auto při roztahování delší dobu nechytne a pak by k tomu (snad) mohlo dojít.
Při starování startérem by se to asi tak dlouho netrápilo. Ale pokud to při roztahování chytne hned, asi nic nehrozí. Nevidím rozdíl v roztáčení motoru přes převodoku a pomocí startéru, tedy pokud se s tím zachází slušně a nezařadí se tam zpátečka...
aze

From: Petr Zahradník<mailto:clexpert na clexpert.cz>
Sent: Tuesday, January 18, 2022 9:36 PM
To: HW-news<mailto:hw-list na list.hw.cz>
Subject: RE: [OT] Roztlacanie/tahanie modernych aut, was: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla

Autům nerozumím a toto vlákno ani nesleduji. Jen náhodně jsem otevřel. To zničení katalyzátoru, co jsem slyšel, se má tak, že když auto tlačíš, může se do katalyzátoru dostat palivo. A to potom může shořet a tím zničit katalyzátor.

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz<mailto:clexpert na clexpert.cz>
mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
http://www.clexpert.cz, http://www.zahradniksebavi.cz
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz<mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz>> On Behalf Of Jan Kuba
Sent: Tuesday, January 18, 2022 6:20 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz<mailto:hw-list na list.hw.cz>>
Subject: Re: [OT] Roztlacanie/tahanie modernych aut, was: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla

Myslím, že hlavní důvod je katalyzátor, nebo obecně filtr pevných částic a nějaký nestandardní stav při tom roztlačování.
Alespoň jsem to někde zaslechl..

[https://ipmcdn.avast.com/images/icons/icon-envelope-tick-round-orange-animated-no-repeat-v1.gif]<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
Bez virů. www.avast.com<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>

út 18. 1. 2022 v 17:52 odesílatel Jiří Majzlík Nemeček <jirry na centrum.cz<mailto:jirry na centrum.cz>> napsal:
Jsem téhož názoru. Podle mě, pokud startovací aku neotočí motorem, ale
uživí zapalování, nemůže ničemu uškodit, když se motor roztočí přes kola.

Spíš myslím, že je to obecný trend přimět lidi, aby při jakémkoli
problému platili za servis. Myslím si taky, že když má auto startování
čudlíkem, nic jako roztlačení už stejně nepůjde, protože povel pro start
se může dát jen se zmáčknutou spojkou.

Jinak ze života: Zrovna nedávno kolegovi oddělali motor v autě tím, že
ho tlačili. V servisu. Ne roztlačovali, jen tlačili po dílně. Už se asi
nedozvíme detaily, ale nejspíš autem cukli se zařazenou rychlostí, ale
na špatnou stranu, motor se otočil v protisměru, přeskočil rozvodový
řetěz a při prvním nastartování bylo vymalováno. To ale není obecný
problém, jen šlendrián motorů TSI, které mají napínák rozvoďáku z
naprosto žalostného materiálu. Výrobce ušetřil 50 Kč, kolega provařil
100 tisíc. Co dodat, prostě Škoda :-/

JMN


Dne 18.01.2022 v 16:47 Jan Waclawek napsal(a):
> A ja som zase tomuto nikdy neporozumel. Teda s vynimkou tej automatickej
> prevodovky, tomu rozumiem.
>
> Ved ten starter tiez nerobi nic ine iba toci tym motorom. To sa neda do
> riadiacej jednotky dopisat, ze if ((motor sam nebezal) and (motor sa
> hybe)) then tak_sa_asi_startuje()?
>
> wek
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<http://www.HW.cz>
> Hw-list na list.hw.cz<mailto:Hw-list na list.hw.cz>
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<http://www.HW.cz>
Hw-list na list.hw.cz<mailto:Hw-list na list.hw.cz>
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
________________________________
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<http://www.HW.cz>
Hw-list na list.hw.cz<mailto:Hw-list na list.hw.cz>
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20220119/37c02de7/attachment.htm>


Další informace o konferenci Hw-list