Re: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Leden 18 16:36:48 CET 2022

Docela bych se divil.
Vždyť dneska máte v podmínkách i obyčejného auta, že ho nesmíte roztahovat.
Kvůli katalyzátoru, případnému automatu a co já vím čemu ještě.

Vůbec bych se nedivil, kdyby v rámci pokroku to e-auto při vybití 12V
baterky
zabrzdilo kola.

Stejně je to skoro zvláštní, že u e-auta ještě ta 12V baterka je. Je to
kus prostoru,
nějakých 10-15kg a další potenciální kurvítko navíc.
Když už je tam nějaký DC-DC měnič pro její nabíjení, tak by místo toho mohl
rovnou táhnout celou zátěž.
Vysokoodběrové věci jako klíma jede přímo na trakční napětí, tak na 12V už
zbývají jenom světla, nějaké vyhřívaní skel nebo volantu a elektronika.

PL