Re: Můstek chcípá

Jiří Nesvačil nesvacil na posys.eu
Úterý Leden 18 09:52:32 CET 2022

Abych byl přesnější, tak tohle pravidlo 100V používám na SMB 600W TVS
5V. Možná někdo doplní app.note či testování těchto TVS, kde bylo více
testů než v běžném datasheet a z toho jsem udělal závěr... .

Dříve vůbec TVS nebyly, ale dnes jestli mohu bych TVS doporučil ke
každému napětí za stabil nebo i před na vstup. A jiskřiště, to stojí jen
velikost na DPS. Konstrukci zdrojů je ovšem lépe nedělat a použít
externí, stojí to zbytečně další peníze na testech... . Nicméně i na
desku s stabilizátorem ne přímo zdrojem patří určitě TVS. Pokud
odkudkoliv přijde puls, tak se ho chcete zbavit.

A to samozřejmě není vše. Stačí, aby někdo sáhl do DPS, změní se
vzdálenosti od zemí. Nebo se jen namontuje jinak DPS a již tam ty ESD
pulsy jedou jinak.

jirka