Re: Můstek chcípá

Jiří Nesvačil nesvacil na posys.eu
Úterý Leden 18 08:52:11 CET 2022

Zdroje se počítají s kV pulsy. Ty TVS například udávají, že pro přepočet
na TVS 5V součástku můžete za ním počítat s pulsem o velikosti 100V a na
to můžete dát ohmův zákon/trojčlenku a dopočítat si další odpory/ochrany
dál.

Takže se Vám tam teoreticky kV pulsy mohou dostat z studií si nepamatuji
všechny možnosti. Vynutí trafa mají nějakou kapacitu, takže by nemuselo
být tak špičaté... Z druhé strany nějaký ESD od člověka... Nebo zde máte
delší kabel a moderně zde někdo dal keramický kondík ... Nebo souběžný
kabel s dalším vedením. My tady vidíme jen kus schématu a vše okolo
utíká... .

V zdrojích se konstruují jiskřiště právě ještě před bleskojistky, TVS.
Dle použití jestli to jde do průmyslu a nebo kanclu se tam dávají ty
stupně ochran... .

Jirka