Re: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Leden 17 14:38:34 CET 2022


Opravdu?
Mám pocit, že jsem kdysi četl, že někde v mrazech baterky temperujou.
LiIon moc nemilujou teploty pod nulou. Tak nějaké to minimální topení 
aspoň na 0+ by tam mohlo být.
A asi by to zas tak moc nesežralo (pokud to není zrovna v zimě na Sibiři).
Pokud samovolně zmizne 1% denně, tak to temperování možná může být i 
energeticky pozitivní, protože pak toho nebude mizet tolik jako v mraze.

PL

********************

Dne 17.1.2022 v 7:03 Pavel Urbančík napsal(a):
> Když auto stojí venku, tak nic zásádního se neděje. Tedy zatím jsem si
> nevšim že bych jej přistihl při samoohřevu baterky.
> Říká se že za den cca 1% ztráta, což může být klidně jen vlastní odběr
> elektroniky a samovybíjení.
>
> Jinak auto je ideální před vyjetím z domu dát natopit, ohřeje i baterku,
> obojí ze sítě a nezkracuje dojezt.
> Samotný ohřev při začátku cesty bych hádal tak na 4-5kWh, o tolik bere na
> 100km víc, než se vše prohřeje.
>
> Pavel
>
> -----Original Message-----
> From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Zdenek
> Sent: pondělí 17. ledna 2022 6:39
> To: 'HW-news' <hw-list na list.hw.cz>
> Subject: RE: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla
>
> Když se tu psalo o chlazení akumulátorů během nabíjení, tak si vzpomínám, že
> jsem někde četl, že se v zimě naopak musí zahřívat, aby měla optimální
> teplotu.
> Znamená to trvale, i když se auto nepoužívá?
> Kolik to může spotřebovat energie, když třeba parkuje týden na horách?
>



Další informace o konferenci Hw-list