RE: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla

Pavel Urbančík hw na itherm.cz
Neděle Leden 16 21:59:27 CET 2022

Ano nabíječky co mají nad 100kW a víc mají už vodou chlazené kabely mezi
stanicí a vozem. Je krásně na omak cítít jak jede čerpadlo.
Jinak například Enyaq nabíjí max proudem cca 350A při 350V, což znamená něco
jako  1,5C.
Napětí baterky přávě dost omezuje max nabíjecí výkon a tesla a audi mají
například 600V technologii a proto můžou tlačit větší proudy.

Zkušenost je taková, že většinou to ale jde tak prvních 15 minut, pak začne
proud klesat a končí někde na 100A když se baterka blíží k 80%

Hlavně jsem zatím nezjistil podle jakého kliče se řídí ten max nabíjecí
proud. Člověk by čekal že zahřátá baterka, kapacita 30% je ideál, ale není
to pravidlem.
Aby se nabíjelo max proudem, tak právě nesmí být teplota baterky ani moc
nízká, a ani moc vysoká.

Pavel