Re: OT Pilové listy a matičky

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Leden 15 01:05:27 CET 2022

Zřejmě myslíte něco na tento způsob:
https://www.aliexpress.com/item/32821764328.html
https://www.aliexpress.com/item/32813520341.html

Myslím, že v Hornbachu a podobných krámech jsem je neviděl.
Ale dají se tam koupit běžné čtvercové matičky, které v těch profilech
fungují dobře (v malých profilech).
Čtvercový tvar zabraňuje jejich otočení.

Já jsem si je kdysi i vyráběl. Koupil jsem si kousek pásoviny vhodného
rozměru, nařezal na obdélníčky, do každého vyvrtal a ozávitoval díru.

Jako upevnění pro upínky používám opačné provedení. Šroub, jehož hlava
je v drážce a závit je směrem nahoru.
Na to kupuju buď vratové šrouby, nebo lépe takové pohledové nábytkové
šrouby a velkou hlavou.
Na brusce pak ojedu tu kulatou hlavu do obdélníku.
Velmi se mi to osvědčuje, a je to děsně levné a v širokém spektru délek.

PL