Prisel email? (was Re: OT: Maily Re: mikrotik - jak oddelit pevne site?)

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Pátek Leden 14 14:59:10 CET 2022

Nastavit mailové ochranné mechanizmy pro provoz v konferencích je téměř nemožné, protože mailové konference z principu své činnosti dělají přesně to, čemu se ty mechanizmy snaží vyvarovat - posílají maily "za někoho". To je přesně chování typického SPAMera, proti kterému SFP, DKIM DMARC a podobné bojují.

Jakub Šerých

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of David Belohrad
Sent: Friday, January 14, 2022 2:44 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Prisel email? (was Re: OT: Maily Re: mikrotik - jak oddelit pevne site?)

Hm, dobry dotaz. A dost zajimavy. Take jsem tak pred mesicem predelaval svuj emailovy server and misto pure-linuxoveho reseni jsem zvolil mailcow docker. K tomu jsem nastavil SFP, DKIM a DMARC pro belohrad.ch a obcas dostanu reporty, ze neco nejde a nejsem schopny rici proc.

Dotaz, ktery jsem dneska psal, vygeneroval DMARC forenzic report, ve kterem se pise, ze IP 80.250.3.99 (alik.hw.cz) se snazila poslat email jako by byl z moji domeny a tim padem doslo k rejectu.

Nechci sem kopirovat log, pokud je zajem, poslu soukrome. Testoval jsem svoje nastaveni na gmailu, protoze ten typicky odmitne cokoliv, pokud nemate spravne DNS zaznamy.

Mohlo by to byt take tim, ze hw.cz nema podle mxtoolbox.com spravne nastaveny spf/mx (mail.hw.cz, alik.hw.cz)? Neni mi moc jasne, kde je co spatne nastavene

/d/