Re: Průběhy poměrů potenciometrů

AZe aze na seznam.cz
Čtvrtek Leden 13 11:34:56 CET 2022

Už to asi není aktuální, ale klasické tandemové potenciometry s logaritmickým průrběhem drah TP283 se daly předělat na exponenciální přehozením odporových destiček.
 https://www.ebay.com/p/25023308446
Ale vyráběly se přímo jako exponenciální, třeba tady:
http://www.avelektronik.cz/2x2m5-e-tp283b-32b-tesla
aze

From: Vláďa Anděl
Sent: Thursday, January 13, 2022 11:17 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Průběhy poměrů potenciometrů

řízení "gain" u mic. vstupů se dávalo i do zpětné vazby a umožňovalo v poměrně širokém rozmezí upravit citlivost zesilovače, aniž by hrozilo jeho přebuzení. Používaly se potenciometry s exponenciálním průběhem. Nikdy jsem je neviděl, ale Tesla je měla v katalogu. Ale koukám že poslední Tesla Ostrava, která byla schopná udělat potenciometry  i na zakázku, to už taky vzdala. https://www.cygne.cz/komercni-areal-tesla-ostrava-vitkovice-1
Jak se něčeho takového nevyrábí celý vagón, není to na uživení :-(

Anděl