nejezdici vlaky
Petr Labaj
labaj na volny.cz
Úterý Leden 11 23:52:36 CET 2022
Zápletka mnoha katastrofických filmů.
Je třeba zavřít nějaký důležitý ventil. Elektrika nefunguje. Ručně to
nejde, tak pracovník (ne hlavní hrdina) to vezme trubkou a ulomí to.
Hlavní kladný hrdina pak musí zachránit svět a krásnou ženu.
V těch letadlech je předepsaná síla, jakou to musí jít ovládat. Prý s
tím snad můžou mít problémy malé ženy, se občas objeví.
Ale pokud je třeba překonat aerodynamické síly při letu dolů a ještě na
plné motory, tak už to půjde dost ztuha.
PL
********************
Dne 11.1.2022 v 23:39 Jaroslav Kotlaba napsal(a):
> Tohle mi připomnělo, když jsem pracoval ve firmě co vyráběla
> servomotory pro ovládání ventilů, kohoutů a podobných zařízení, pohon
> byl elektromotorem, ale byla o toho k ovládání i klika nebo ruční
> kolo, co kdyby náhodou. Jednou se v tom někdo šťoural, že by se to
> ruční kolo mohlo zmenšit. Napadlo mne, jestli existuje nějaká norma
> nebo předpis, jakou silou nebo momentem se tím kolem smí točit -
> jednak kdyby bylo potřeba armaturu havarijně zavřít, aby to člověk
> utáhnul, jednak pokud tu armaturu někdo chce zavřít fest, do kola
> strčí násadu od krumpáče, zabejčí a něco ulomí, aby se vědělo, kdo za
> to může. Ale nic čeho bych se mohl chytnout jsem tehdy nenašel.
> Možná, že jsem jen špatně hledal.
>
> ---------- Původní e-mail ----------
> Od: Petr Simek <psimek na jcu.cz>
>
> ... Jenze Boeing redizajnoval kolo
> kterym se toci a pohani ten lanovod tak ze ho udelal mensi. A pri
> silach
> ktere na ten vyklopeny stabilizator pusobily s tim statni chlapi
> nedokazali dost rychle tocit aby se zachranili.
>
>
Další informace o konferenci Hw-list