nejezdici vlaky

sam.hw sam.list.hw na gmx.com
Úterý Leden 11 23:47:46 CET 2022

Zdravim,

kdyz se nenamontuje manualni zavirani, tak prece neni treba resit ani predpisy o velikosti kola, nebo potrebne sily pro jeho uzavreni.
Logika

:-D

--------------------------
Sam
--------------------------

Sent: Tuesday, January 11, 2022 at 11:39 PM
From: "Jaroslav Kotlaba" <kotlaba.hw na seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: nejezdici vlaky
Tohle mi připomnělo, když jsem pracoval ve firmě co vyráběla servomotory pro ovládání ventilů, kohoutů a podobných zařízení, pohon byl elektromotorem, ale byla o toho k ovládání i klika nebo ruční kolo, co kdyby náhodou. Jednou se v tom někdo šťoural, že by se to ruční kolo mohlo zmenšit. Napadlo mne, jestli existuje nějaká norma nebo předpis, jakou silou nebo momentem se tím kolem smí točit - jednak kdyby bylo potřeba armaturu havarijně zavřít, aby to člověk utáhnul, jednak pokud tu armaturu někdo chce zavřít fest, do kola strčí násadu od krumpáče, zabejčí a něco ulomí, aby se vědělo, kdo za to může. Ale nic čeho bych se mohl chytnout jsem tehdy nenašel.
Možná, že jsem jen špatně hledal.
---------- Původní e-mail ----------
Od: Petr Simek <psimek na jcu.cz>... Jenze Boeing redizajnoval kolo
kterym se toci a pohani ten lanovod tak ze ho udelal mensi. A pri silach
ktere na ten vyklopeny stabilizator pusobily s tim statni chlapi
nedokazali dost rychle tocit aby se zachranili._______________________________________________ HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz[http://www.HW.cz] Hw-list na list.hw.cz http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list[http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list]