nejezdici vlaky

Úterý Leden 11 20:26:13 CET 2022

Stejně je ale neskutečné, když jsou tam celkem jasné podmínky, jak má co
fungovat, okolo všeho spousta kontrol a nakonec to udělají tak, že i
každému konstruktérovi u Boeingu muselo být jasné, že to je prasečina a
že z toho může být velký průšvih. Já jsem někdy před 25 lety dělal něco
pro ultralajty a tam to byla v té době přehlídka lidové tvořivosti,
protože to nepodléhalo certifikaci. Třeba je to už dneska taky jinak.

Anděl

Dne 11.1.2022 v 19:15 Petr Labaj napsal(a):
> [...]
> klapky venku.
> To ale oni nevěděli, protože Boeing mlžil.
>
> Že měli vypnout napájení motorů pro ovládání stabilizátoru a jeho
> srovnání ručně je jasné. Nakonec tohle se jako nouzový postup učí už
> mnoho let, protože k zbláznění stabilizátoru může dojít i z jiných
> příčin než je pobláznění MCASu.
> Co ale nevím a nikde jsem to jednoznačně nečetl je, jestli
> stabilizátor v té chvíli reagoval na ruční nastavení trimu ovladačem
> na beranech. Tedy ne točením klikou manuálně při vypnuté elektrice,
> ale vydáním povelu k přestavení stabilizátoru přepínačem při zapnuté

>>> subsystému (který měl být pro obsluhu "neviditelný", jak tvrdil