Re: FVE - základní poznatky

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Úterý Leden 11 09:21:42 CET 2022

Zle je "Rocne priemerovanie" realnej cca "sinusovky"
Sposobuje vyrazne skreslenie predstav a dalsich vypoctov.
Pomer medzi "najlepsim" a "najhorsim" mesiacom je okolo 10:1.
Pomer medzi "najlepsim" a "najhorsim" dnom, alebo tyzdnom je nekonecno
(delenie nulou) - nema zmysel ratat
Pocet dni za sebou s "0" zisku (hlavne v zimnom obdobi - hmly,
zamracene...) je kludne 5-10.

ak budete mat v obyvacke teplotu:
12 stupnov celzia 3 mesiace v zime:
22 stupnov celzia 3 mesiace na jar:
32 stupnov celzia 3 mesiace v lete:
22 stupnov celzia 3 mesiace na jesen:
Priemerne budete mat v obyvacke priemernu stalu teplotu 22 stupnov -
statisticky SUPER, na realne byvanie asi dost zle...

V uvahach mate 100% ucinnosti ( panely, menicie, vyuzitie kapacity baterky,
... ) co je velmi skreslujuce
Na ake vykony budete dimenzovat napr menice, baterky ?
Na priemer ? - v lete nevyuzijete moznosti a navratnost sa bude vyrazne
predlzovat ( az do ekenomickeho nezmyselna )
Na MAX? - preplatite nakup a budete realne vyuzivat zomok toho, co ste si
kupili ( az do ekenomickeho nezmyselna )

Toto je oblast, kde treba naozaj ratat dost podrobne, nie pribliznymi
odhadmi.

Podla mojich informacii sa FV najlepsie panely ucinnostou hybu stale niekde
okolo 20-25%
Termicke panely sa bezne hybu nieco nad 80% ucinnostou.
Moze niekto dat tip, alebo link na FV panely, ktore mate vo vyhlade ako
najlepsie pouzitelne ?

po 10. 1. 2022 o 14:03 Martin Záruba <swz na volny.cz> napísal(a):