nejezdici vlaky

Petr Simek psimek na jcu.cz
Úterý Leden 11 07:03:45 CET 2022

On Mon, 10 Jan 2022, Petr Labaj wrote:

> Přeškolení je třeba kvůli změnách v řízení, ne kvůli klíčovému/neklíčovému
> subsystému (který měl být pro obsluhu "neviditelný", jak tvrdil Boeing).
> Že je něco klíčové znamená testy a zkoušky, ne přeškolení pilotů.

Tam slo o to ze tam dali lepsi a vetsi motory. A protoze se nevesly pod
kridlo, dali je na konzole trochu pred kridlo a vys aby splnili limity
jak vysoko nad zemi ty motory musi byt. Jenze to zmenilo aerodynamiku
a pri startu pri naklonu cumakem nahoru se stavalo ze to letadlo zvedalo
cumak porad vys samo od sebe. A kdyz si toho pilot nevsiml, tak mohlo
dojit k pretazeni.

A protoze pri startu ma pilot spoustu jinych starosti snadno mohl tenhle
problem prehlednout pokud by na to posadka nebyla skolena. Proto to
zkouseli vyresit MCAS systemem a piloty na to nijak neskolili. To byl
totiz pozadavek aerolinek ktere si ten typ nechali vyvinout - ze se
nebudou muset preskolovat posadky.

> Ti Afričané při druhém incidentu dělali akce stylem pokus-omyl.
> Mám pocit, že snad dokonce ty jističe shodili, ale pak je zase nahodili
> zpátky.
> A pokud mám ručně štelovat stabilizátor (což je pořádná plocha), tak asi
> není příliš vhodné mít motory na plný kotel.

Ono se to stalo po startu kdy jsou motory na plny kotel. Ti africane
to nestihli vyresit protoze meli malou vysku. Byly i incidenty kdy
to letadlo najednou samo od sebe letelo do zeme, ale staly se v normalni
letove vysce a posadky to stihly vyresit.