Odecet elektromeru pres wifi?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Leden 10 16:50:41 CET 2022

Já mám teď na chalupě tři wifi teploměry, postavené na ESP32 (sleduju, jak
mi promrzá barák), napájení každého je přes 18650 Samsung 2200 mAh a při
čtení jednou za 15 minut v současných teplotách (v místnosti kolem 5° C)
vydrží tak šest týdnů (nic moc, ale mám tam nějaké chyby ve FW kolem WiFi,
takže mi to drží zbytečně dlouho probuzené).

A protože jsem to potřeboval rychle a bez velkého vývoje, tak jsem koupil
desky od Lásky, k nim jen 18B20, baterkové pouzdro a trochu FW
(https://www.laskakit.cz/laskakit-esp32-lpkit-pcb-antenna/).

Možná by to mohlo stačit.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Petr Labaj" <labaj na volny.cz>
To: <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Monday, January 10, 2022 4:37 PM
Subject: Re: Odecet elektromeru pres wifi?

Já to mám ve výhledovém plánu.
Už jsem se asi 5x nastartoval, že to konečně udělám.
A pak jsem se zase vypnul, protože mi do toho skočilo něco jiného.
Ale věřím, že to snad někdy konečně dorazím.
Studijní fázi už jsem zvládl, takže jak na to vím.

Bude to číst přes to optické rozhraní elektroměru.
Bude tam 8-nohový procesor STM32G031, což bylo jediné malé STM32, které
se dalo koupit za malé peníze v TME.
Komunikace po RS485.
Kromě čtení přes optické rozhraní bude mít ještě vstup na blikající
LEDku, protože na tom rozhraní není informace o okamžitém odběru.

Váš požadavek na řešení přes WiFi znamená k tomu udělat nějaké napájení.
Nevím, jak moc by bylo reálné to udělat na baterky, ty WiFi moduly si
přece jen něco vezmou.
I kdyby se spouštěly jen občas, což ale bude pro obsluhu nepříjemné.

PL