Re: FVE - základní poznatky

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Sobota Leden 8 21:06:40 CET 2022

Já tomu stále nerozumím.... co chcete v zimě z té FV napájet a kdy?
Kolega , co má instalovaných 10kW ( špičkový výkon ) mi za loňský rok
prezentoval data z výroby.
Mimochodem víte kolik panelů je  třeba na 10kWh?
Vyrobilo mu to za rok 11,8 MWh  , z toho za  prosinec, leden, únor   jen
190kWh . To je v průměru 63kWh/měsíc.
Neboli  2kWh/den. A to ne stále, jsou dny co nic a pak to za den udělá
ranec, když je jasno.
Pravda je, že tam občas ( pár dnů )  měl sníh a byl líný ho sundavat.
Tohle opravdu je k ničemu, v zimě to NEFUNGUJE, NEFUNGUJE, NEFUNGUJE!
Když tím budu dotápět vodu v boileru tak mám v kapse v průměru 10-15 kč/den
(v zimě) - má to smysl?
Už vůbec ale nechápu to TČ.

Já s tím mám osobní zkušenost u jednoho ostrovního systému ( Wifi
"repeater") kde je spotřeba okolo 5W.
Je tam jeden 200W panel a  i s baterií 12V/200Ah to nepřežije jediný zimní
měsíc.
Od dubna  do října tam je naopak skoro trvale dobito.

so 8. 1. 2022 v 20:20 odesílatel Vláďa Anděl <vaelektronik na vaelektronik.cz>