Re: FVE - základní poznatky

Sobota Leden 8 20:20:32 CET 2022

Taky jsme uvažovali k přítelkyni dát svislé panely, aby dělaly nejvíc
energie v zimě. Má TČ s frekvenčním měničem, takže by se paralelně k
usměrněnému napětí ze sítě připojil výstup 550V z MPPT ze solárů. Tím
odpadne starost s přetokama do sítě a veškerá energie by se využila pro
topení. Má barák s plochou střechou a pokud by byla neprůchodná varianta
s panely vodorovně na střeše, přes léto cpát energii do sítě a v zimě si
ji brát na topení, tohle by byla alternativa. Jenže na jižní stěnu nad
oknama a okolo oken se těch panelů moc nevejde a když vidím, jak je v
zimě krátký den a že málo kdy sluníčko vyleze, nejspíš by to byly
vyhozené peníze.

Anděl