MPLAB - prace s EEPROM

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Leden 6 20:49:21 CET 2022

No tak ja som asi nepochopil, co vlastne bola povodna otazka.

Ale myslim si, ze zakladny problem je v tom, ze mas privelke ocakavania.
Ten C prekladac nie je o nic chytrejsi ako ten Pascalovsky prekladac.

> moje predstava je, ze nadefinuji pole struktur. Jedna
> cast bude ulozena normalne v kodu tedy ve flash pameti (to jsou data,
> ktera jsou znama v dobe kompilace) a pak bych rad mel jeste druhou sadu,
> ktera bude uzivatelsky definovatelna ...treba 10 polozek pole (podle
> toho co se vejde do EEPROM).

Ak bola Tvoja predstava ta, ze to bude jedno pole, ktoreho cast bude vo
FLASH a cast v EEPROM, tak... nie, to nejde.

Takze asi najrozumnejsie riesenie je mat dve polia, jedno vo FLASH a jedno
v EEPROM, a tiez dve sady funkcii, ktore z tych poli citaju/zapisuju (teda
zapisuju len v pripade EEPROM). A mat v RAM jednu "pracovnu" kopiu tej
struktury, do nej si nacitat z FLASH alebo EEPROM podla potreby, a ked
pride na zapis, tak zapisat znova podla toho, kam to ide. Ano, otrocky.
Kompilator tu nijako nepomoze.

Mimochodom, neprezradil si, o ktory prekladac ide, a tak som trocha
guglil... a klucove slovo EEMEM je... zda sa... ze avr-gcc, premenovany
Microchipom na XC8. Takze ide o AVR, je to tak? Ak ano, tak bohuzial, na
citanie/zapis EEPROM nie je ina cesta ako pouzivat obezlicky/funkcie.

> Tady ale netusim jaky vyznam ma definovat neco v EEPROM...stejne se s
> tim neda primo pracovat...stejne budu muset pouzit neco takoveho:
>
> eeprom_write_block(&DA485_par, &DA485_par_EE, sizeof(DA485_struct));
>
> coz mi prijde v podstate uplne to same...

Ano, v podstate je to uplne to iste ako ked si si v Pascale tie adresy
pocital. Toto som popisoval v poslednom odstavci toho dlheho textu
("Rozdiel medzi...").

Mimochodom, presne tymto istym vyvojom som prechadzal onoho casu aj ja,
tiez som si len s nechutou pripustal, ze ta automatizacia, ktoru prekladac
v tomto smere ponuka, je viacmenej ziadna...

wek