MPLAB - prace s EEPROM

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Leden 6 11:37:34 CET 2022

[Nedopisal som odsek o premennych umiestnenych do ROM/FLASH kvalifikovanim
ako const. Ktovie, ci niekto docital az tam... :-) ]

Dost charakteristicky sa 1. pouziva aj tam, kde je ROM/FLASH sucastou
jednotneho adresneho priestoru a cita sa rovnakou metodou ako RAM (a zapis
sa vobec neuvazuje alebo je to len velka zriedkavost). Pomerne bezne sa na
tento pristup ani nepouzivaju ziadne rozsirenia syntaxe jazyka, jednoducho
len kompilator pre vsetky premenne kvalifikovane ako const generuje
automaticky aj znacku pre linker, aby tuto premennu umiestnil v oblasti
ROM/FLASH (niekedy je to oblast oznacena ako readonly).

Toto je principialne nespravny postup z viacerych dovodov - diskusia o
tomto je rozsiahla, komplikovana, ale da sa zhrnut tak, ze kvalifikator
const ma v jazyku C urcitu ulohu a nie je to priamociaro read only.
Problemy, ktore z tohoto vzniknu, sa tykaju len mensiny uzivatelov, ktori
si obvykle - nadavajuc - vedia poradit; naviac principialne dovody sa v
programatorskej praxi zvyknu riesit rozsiahlym mavanim rukou a prevazuje
pohodlnost a skratkovite riesenia (toto je vlastne zakladny duch celeho
jazyka C a jazykov od neho odvodenych, t.j. asi 90% celeho moderneho
programovania), a tak sa tato pliaga veselo siri dalej.

wek