[OT] Otazka z IT: k cemu kdysi slouzilo TURBO?

Jiri Linhart hw.jirilinhart na gmail.com
Čtvrtek Leden 6 09:37:29 CET 2022

Zdravím,

Kdysi to bylo na uživateli, který mohl takto podtaktovat procesor a tím
v návodech bylo psaný, že vydrží déle a bude se míň hřát. S tím přenosem
dat byl problém, protože donedávna se uvádělo, že program napsaný pro
286 i starší musí chodit i dnes. Tenkrát nikdo nepředpokládal takový
výkon procesorů a pro úsporu paměti i rychlost zpracování se používali
menší typy proměnných které potom přetékají.

Dnes si procesor mění frekvenci sám (bez zásahu uživatele) a nikdo se
nad tím nezastaví.

JL