[OT] Otazka z IT: k cemu kdysi slouzilo TURBO?

Středa Leden 5 18:06:06 CET 2022

st 5. 1. 2022 v 17:41 odesílatel sam.hw <sam.list.hw na gmx.com> napsal:

> a aby se starsi hry daly hrat i na novejsich strojich, tak pomoci toho
> tlacitka se spomaloval beh procesoru.
> defaultne to mel stejne kazdy na turbo rezim, jenom pbcas se to pak
> vypinalo.

Měli jsme kdysi 486SX/25 a pro nějakou starou hru to i tak bylo moc rychlé
a to i potom, co jsme CPU uměle zpomalili, když jsme v BIOSu povypínali
kdeco (cache jako první).

> pridaval se k tomu i displej (2x7LED), ktery zobrazoval cisla. akorat, ty
> cisla se tam daly jumperama pekne pomenit.
> to byla pak zabavka koukat na borce, jak ke mne prisel a videl tam 66 Mhz
> bez turba a 99 Mhz s turbem.
> ve skutecnosti jsem mel 486Sx 33 Mhz a turbo jem mel jenom na casu, nikam
> nezapojene.
>  (on mel nadupany hraracsky stroj s turbem tusim 50 Mhz)

Jo, displeje pamatuju, na první pohled to vypadalo, že to tu frekvenci
měří, z omylu člověk vyšel, když tu bednu poprvé otevřel :-) Nejblbější
bylo, když po upgradu CPU přesáhlo 100 MHz, zatímco displej měl jen dvě
pozice :-(

P.K.