MPLAB - prace s EEPROM

Admin HWnews hwnews na cncnet.info
Čtvrtek Leden 6 08:39:02 CET 2022

Zdravim,

snazim se zase nejak pokrocit s tim zatrolenym Cckem v MPLABu a narazil
jsem na dalsi problem..respektive netusim jak se to spravne resi.

Potrebuji ukladat nejake obsahle konfiguracni struktury - nekolik sad
techto struktur...moje predstava je, ze nadefinuji pole struktur. Jedna
cast bude ulozena normalne v kodu tedy ve flash pameti (to jsou data,
ktera jsou znama v dobe kompilace) a pak bych rad mel jeste druhou sadu,
ktera bude uzivatelsky definovatelna ...treba 10 polozek pole (podle
toho co se vejde do EEPROM). Potrebuji na zaklade pripojene periferie
najit v tech polich odpovidajici konfiguracni sadu (dle nejakeho
identifikatoru) a tu si nacist do promenne.

Pochopil jsem, ze kdyz chci umistit promennou do EEPROM pouziji klicove
slovo EEMEM. Nicmene nejak nechapu jaky to ma smysl.

Tak jak jsem to resil driv treba v uPascalu bylo, ze jsem mel
nadefinovanou jednu strukturu jako promennou v RAM a z EEPROM jsem si od
nejake pevne dane adresy nacital nejaky blok dat a pro dalsi sadu jsem
si jen pocatecni adresu zvysil o offset dany velikosti te struktury v
eeprom.

Tady ale netusim jaky vyznam ma definovat neco v EEPROM...stejne se s
tim neda primo pracovat...stejne budu muset pouzit neco takoveho:

eeprom_write_block(&DA485_par, &DA485_par_EE, sizeof(DA485_struct));

coz mi prijde v podstate uplne to same...jen teda netusim jak zajistim
to abych zapsal jen cast toho pole v EEPROM.

Budu moc vdecnej za nejake navedeni...ta filosofie tohodle jazyka mi
prijde proste silena. :-(

RV