[OT] Otazka z IT: k cemu kdysi slouzilo TURBO?

Aleš Procháska ales.prochaska na divesoft.com
Středa Leden 5 20:57:20 CET 2022

Je to skutečně tak. Kdysi kdosi napsal rutinu pro kalibraci funkce delay (používané na různé pípání apod.), založenou na smyčce indexované 16bitovým registrem CX. Mezi dvěma přerušeními proběhla tak 300x, byla převzatá ve spoustě programů a nebylo podezření na chybnou funkci. Ale už od nějakého rychlejšího PC-AT spolehlivě přetekl registr do nuly a programy měly buď špatně zkalibrovaný časovač nebo vyhučely na run-time error (hlavně ty psané v Turbo Pascalu a přeložené s $R+ :-)) Výrobci klonů to vyřešili tlačítkem Turbo, protože si lidi stěžovali, že na nich neběží jejich oblíbené programy, případně hry jsou nehratelné :-)

Aleš Procháska