PCB na resin tiskarne

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Leden 4 18:22:32 CET 2022

Díky všem za informace o vlastnostech toho juice.

Já jsem se LCD osvitem PCB s běžným fotoresistem zabýval někdy před
rokem. Psal jsem o tom i sem.
Tehdy se mi ozval jeden nepublikující člen konference s nabídkou, že
zafinancuje pořízení displeje a převodníku, a já zajistím vývoj.
Už to skoro začínalo vypadat blízké realizaci, ale pak to nějak usnulo
(myslím, že ne mojí zásluhou).

Já jsem tehdy dělal kolem toho dost průzkum. Ta běžná LCD, která se
používala v tehdejších SLA tiskárnách, byla všechna barevná.
U těch barevných je propustnost pro UV nějaké 2-3%, pokud si správně
pamatuju.
Takže přiměřeně tomu se to LCD zahřívá, což o to víc přispívá k jeho
degradaci, kterou to UV zajišťuje.
Našel jsem tehdy i mono LCD panel, který by měl pustit nějakých 8% a měl
mít docela dlouhou životnost.
Dneska už se i běžně nabízejí tiskárny s mono LCD, to tehdy nebylo.
Měl jsem to tehdy namyšlené v kombinaci s CNC stolkem, aby se daly
skládat větší motivy.
A případně s optikou ze zvětšováku, aby se dalo dosáhnou ještě větší
rozlišovačky.

Ta LCD používají nějaké standardní rozhraní (myslím, že se jmenuje MIPI
nebo tak nějak).
A dělají se samostatné převodníky, které z jedné strany mají HDMI nebo
nějaký jiný "normální" interface, a z druhé strany výstup na to MIPI.

PL