krytka na teplotni cidlo

Neděle Leden 2 20:02:51 CET 2022

Jo, přesně tak. Navrtám dírku, to čidlo co mají v TME, má průměr 3 mm.
Takže dírku 2,9, trubku torchu nahřát horkovzdušnou páječkou a trubičku
tam namáčknout. Je to primární okruh TČ voda-voda, takže ve studni je
jezírkové čerpadlo s výtlakem 5m a protože mám trochu zanešené
vsakování, nechal jsem tam ještě původní topenářskou oběhovku v baráku.
Jezírkové čerpadlo jsem musel přidat, když se mi ve vodě začaly
objevovat poděbradkové bublinky. V čerpadle 2 m nad hladinou se vlivem
podtlaku začaly honit ve vrtulce a netáhlo.
V té trubce, kam budu dávat čidlo - když tam voda neteče, je tam podtlak
0,2 baru (podle hladiny ve studni) a když teče, je tam přetlak 0,3 baru.
Takže žádné vystřelení teploměru nehrozí. Podobně jsem do trubky zase v
jiném místě namáčknul dvě elektrody - nerezové svařovací dráty, chtěl
jsem tím kontrolovat, jestli tam jde voda. Ale to jsem mačkal ve
svěráku, drží tam dokonale. A kdyby to přece začalo téct, poblíž je na
podlaze čidlo na únik vody, které TČ vypne.
U přítelkyně, která má TČ zem-voda, to přestalo topit po tom co uklízela
a čidlo vody šoupla přesně do malé loužičky kondenzované vody, která
kape z trubky primáru :-)

Anděl