SMT sablona na resinove 3D tiskarne?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Leden 2 18:13:17 CET 2022

O šablonách z plechovek jsem tady už hodně dávno psal třeba já.
Tehdy jsem je samozřejmě leptal.

Největší problém jsem měl se sundáním ochranné vrstvy na tom plechu.
Tehdy to snad byla tenká vrstva PETu. Takže to samozřejmě nešlo dolů
žádným běžným rozpouštědlem.
Tak jsem to tehdy sundával mechanicky - šmirglem.
Dneska je to snad už stříkáno nějakou barvou, aspoň některé. Tak by to
šlo snad líp.

Rovnal jsem je přetažením přes kulatou hranu stolu a pak přežehlením
žehličkou na nejvyšší nastavitelnou teplotu.

Kupodivu ty šablony měly horší mechanické vlastnosti než mají dneska ty
moje ze slušného papíru (katalog Amphenol, naštěstí docela tlustý ;-) ).
O pracnosti nemluvě, ta je naprosto neporovnatelná.

Pokud by to šlo CO2 laserem, tak by to stálo zase za pokus.
Jinak ale CO2 laser po vychytání parametrů prý pěkně řeže všelijaké
průhledné fólie. To pak musí být velmi příjemné zaměřování.
Chtělo by to asi optiku s co nejkratší ohniskovou vzdáleností.

PL