SMT sablona na resinove 3D tiskarne?

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Neděle Leden 2 17:43:14 CET 2022

Také jsem zkoušel SMT šablonu z tvrdého papíru. Nejdříve jsem s tím zápasil, ale pak se mi to povedlo. Musel jsem zmenšit plošky. A asi jsem už zapomněl nastavení, no. Plech je plech.

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz
mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
http://www.clexpert.cz, http://www.zahradniksebavi.cz
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Sunday, January 2, 2022 2:55 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: SMT sablona na resinove 3D tiskarne?

<nekonstruktivní část příspěvku>
Na to my laseristi máme názor: ha ha ha, hi hi hi.
</nekonstruktivní část příspěvku>

Podle mě by dělal problém nerovný povrch.
Pokud by se horní drážkovaná vrstva dala nahoru, tak po ní bude špatně klouzat špachtle.
Pokud by se jezdilo jen po směru vláken, tak zase bude zůstávat spousta pasty mezi nimi.
Navíc obrysy okýnka by se stejně asi dělaly dookola, takže tam bude špachtle drncat.
Leda, že by člověk obětoval dost pasty a dělal to s velkým přebytkem.
Já na hladké papírové šabloně nenechám prakticky nic, skoro jako na kovové.

Pokud se dá drážkovaná vrstva dolů, bude pasta možná "podfukovat".

Navíc pro dnešní běžné součástky to chce tloušťku tak 0.1-0.12mm (případně i míň), řekl bych.
Aspoň tak dělám šablony já.
A to už je přece jen možná pod hranicí parametrů FDM tiskáren.
U SLA je to asi něco jiného.

Já to zatím pořád ještě dělám z Eagle (já vím, je to ostuda, přechod na KiCad plánuju už dlouho, ale nejsou lidi).
A ten má export do DXF.
Divil bych se, kdyby ho KiCad neměl taky.
A když je jednou něco v univerzálním formátu jako je DXF, tak už je to většinou brnkačka.

PL