RE: Tlačítka v autě --> Re: OT: stredni vlny

Zdenek zdej na atlas.cz
Sobota Leden 1 19:08:00 CET 2022

Zrovna mám ve Světě motorů rozečtený test VW ID3. To je taková elektrická, o
15 cm přerostlá Fabie. V základu za 1 mil a v testovaném provedení za 1,5
mil...
Největší kritika se týká infotainmentu, který po startu nabíhá několik minut
a během té doby nejde zapnout ani topení. Další pak dotykových plošek na
volantu, které (překvapivě) nejdou nahmatat a používat poslepu. A další, že
výrobce ušetřil jedno tlačítko, takže pro 4 okna nejsou u řidiče 4 tlačítka,
ale jen 2 a třetím se přepíná mezi předními a zadními okny...
Ergonomie a bezpečnost dostává na frak. :-(

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Aleš
Procháska
Sent: Saturday, January 1, 2022 3:46 PM
To: HW-news
Subject: RE: Tlačítka v autě --> Re: OT: stredni vlny

Mně to připadá jako jakási bezradnost, co vlastně s tím :-) Před dvaceti
lety jsem měl v autě na dosah ruky točítko zoomu vestavěné navigace,
fungovalo jasně, jednoznačně a bez výhrad. Inovacemi se to změnilo na
šimrací destičku která už měla své vrtochy a zoomovat se mohlo jen dvěma
prsty najednou, což už vyžadovalo jisté soustředění. Teď tam mám matlací
display na který se musím pořád dívat když s tím něco dělám a vestavěnou
navigaci jsem tudíž přestal definitivně používat, mám na skle přilípnutý
mobil s Waze. Sice má menší display a v tunelu přestává vědět kde je, ale
pořád je lepší než ta vestavěná navigace. A myslím, že nejsem sám a myslím,
že to není jediný systém v autě, který se chová divně. Třeba by pro někoho
byl dobrý podnikatelský záměr začít psát neoriginální firmware do auta,
který by tyhle hlouposti aspoň částečně odboural :-)

Aleš Procháska