Elektrocentrala

Pavel Kadečka pavel.kadecka na gmail.com
Sobota Únor 26 22:33:52 CET 2022


To mícháš dvě věci.

Líh je to v benzínu, je ho tam do 5%, v Německu maj i benzín 10% a vždycky
když se o tom mluví, všichni řešej, jestli to vydržej gumičky, těsnění atd.
Podle mě víc povyku než si to zaslouží.

V naftě je to řepkový olej (zjednodušeně), žádný líh. Je to trochu větší
problém, dřív se prodávala bionafta, kde té biosložky fakt hodně a motory s
commonrail měly zakázáno ji tankovat. Ale první tdi v jedničkových
oktavkách naopak bez problémů.

P.K.

Dne so 26. 2. 2022 21:08 uživatel Jindrich Fucik <fulda na seznam.cz> napsal:

> To jsem myslel, že jsou benzínky ONO. Tedy že jejich podstata spočívala
> v tom, že prodávají naftu z hmotných rezerv a deklarují jí jen 6 měsíců
> místo běžných 12. Ale možná se pletu, už jsem se tím nějakou dobu
> nezabýval.
>
> Taky jsem slyšel, že co je tam teď ta bio složka, což je vlastně líh,
> tak ten na sebe naváže vodu a udržuje jí víc rovnoměrně v palivu, takže
> to zas tolik neva. Hlavní problém je, když začnou vznikat kompaktní
> kuličky. Ale nevím, v petrochemii nejsem moc dobrej.
>
> Dne 26.2.2022 v 14:19 Pavel Kadečka napsal(a):
> > Při té aféře kolem českých strategických rezerv se ukázalo, že A) naše
> > nafta pro případ nouze je v Německu (= jak se k ní dostaneme v době
> > nějaké krize?) B) nějak nesouhlasí množství (ne, nepřebývala žádná). O
> > tom, že by byla "zkažená", tehdy nikdo nemluvil.
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20220226/9bd04baa/attachment.htm>


Další informace o konferenci Hw-list