Elektrocentrala

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Únor 26 17:36:07 CET 2022

Běžně mám doma ve 20l kanystrech naftu i víc než 2 roky.
Pak ji naleju do auta (starý diesel), jede na to jako drak.
Nějakou vodu ze vzduchu to asi v hermetickém kanystru moc nenachytá.
Oddělení biosraček je asi pravděpodobnější.

Mám starou velkou UPS, ve které chcípla baterka. Udělal jsem k ní tlusté
kabely se svorkama na autobaterku.
A na tu autobaterku to v případě potřeby můžu provozovat.
Mám vyzkoušené, že oběhové čerpadlo a kotel na to jede v pohodě. Má
trochy drnčivý zvyk, ale jede.

Horší se to s ledničkou. Většinou se rozběhne, ale někdy ne. Když se
rozběhne, tak už jede v poho.
Takže to chce provozovat v kontrolovaném režimu - připojit ledničku na
elektriku, sledovat jestli se rozjede.,
Pokud ne, tak opakovaný restart až se rozběhne.
Pak ji nechat "nabít" a zase odpojit od té UPS.

Při dlouhém výpadku bych dotáhl dráty z auta k té UPS a průběžně ji dobíjel.
Při ještě delším výpadku (v zimě), bez šance na rychlé obnovení, bych na
chladicí okruh auta napojil topení.
Pár hadic mám doma furt, tak by to byla práce tak na 3-4 hodiny.

Nejlepší řešení ale je pořádný svetr a peřiny.
A pak správná příprava. Já jsem se minulý rok začal otužovat. Ve
výsledku jsem dneska schopný
se klidně osprchovat venku v mraze vodou, která má na hladině led.
Ale je pravda, že ženu se mi k tomu přimět nepovedlo. No co už, výměna
občas nezaškodí. ;-)

Rozhodně se tak ale nepřipravuju na válku. A už vůbec na tu současnou.
Pokud se něčeho bojím (a proto chci být připraven), tak je to spíš
nějaká živelná katastofa.

Když tu byla řeč o centrále - co tak nějakou na NCNG? (Not-Compressed
Natural Gas ;-) )
Prostě něco, co se dá připojit na domovní plynový rozvod.

Jinak největší strach při dlouhodobém výpadku elektriky mám z
kanalizace. Určitě toho bude
po městě hodně honěného elektricky. Bydlím na kopci, ale nade mnou jsou
další domy. Takže
  kdyžse to někde dole zašprajcuje, tak mi to vyletí hajzlem ven.
Bylo by fajn si namontovat zpětnou klapku, kdyby to nebylo tolik práce.

PL