Elektrocentrala

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Sobota Únor 26 16:18:54 CET 2022

Dne 26.2.2022 v 10:52 Tomáš Koželuh napsal(a):
> Teď je otázka, na co přesně to má být? Pokud jim jednou za rok na půl dne po vichřici vypadne elektrika, tak to nemá moc smysl. Respektive pokud topí plynem, tak v tu chvíli stačí napájet čerpadlo a případně ledničku, na to není potřeba tak naddimenzovaná elektrocentrála. Pokud to má být na delší provoz kvůli blackoutům, tak s tím bych ještě pár let počkal, nemyslím si, že v nejbližších dvou letech bezprostředně hrozí. Pokud to má být reakce na Ukrajinu, tak v té době bude nedostatek paliva a jak psali ostatní, to palivo je potřeba protáčet, aby nedegradovalo, takže centrála pojede maximálně pár dní a pak stejně bude tma a zima.
> [...]

Dobrý den,

právě o zálohování EE uvažuju v souvislosti s doděláváním řídicího systému.

Vaření - provizorka na kempovém vařiči na PB.
Topení je víceméně jasné - dokud půjde plyn, budu používat plynový kotel
=> záložní zdroj pro kotel s oběhovým čerpadlem. Jakmile plyn nepůjde,
budu topit v krbu, je dimenzovaný tak, aby se v domě dalo přežít, i když
je kosa. Dřevo mám nachystané.
Řídicí systém, datová infrastuktura - záložní zdroj.
Ledničky a mrazáky (celkem 4ks), čerpadlo ve studni, nabíječka pro
světelné zdroje - 1f elektrocentrála.
Přepínání na elektrocentrálu ručně, po manuálním odpojení hlavního
jističe (všechno, co potřebuje elektrocentrálu mám pověšeno na jedné
fázi), odpojit se musí ještě jističe sporáku a průtokového ohřívače, oba
jsou třífázové.
Pohrávám si s myšlenkou, že bych i záložní zdroj pověsil na
elektrocentrálu, takže bych překlenul výpadek EE dočasně ze záložního
zdroje a po zapojení elektrocentrály do hry by se zase začaly dobíjet
aku záložního zdroje (zdrojů).

Otázka návratnosti je u nás dána obsahem mrazáků. Protože žijeme na
vesnici v RD, nechodíme do obchodu každý den, nemáme problém si sehnat
maso z domácích chovů a mrazíme i část toho, co manželka vypěstuje na
zahradě (proto 2 samostatné mrazáky, další kombinovaný s chladničkou a
jedna samostatná chladnička schovaná pod linkou). Ve špičce, když
sousedi zabijí třeba dvě krávy, tři prasata a nějaké krůty, míváme v
mrazáku třeba 20kKč v mase plus zmraženou zahradu a to, co koupíme do
zásoby v obchodech. Takže jestli ano nebo ne neřeším, spíše mně zajímá
jak ;-)

jf