Elektrocentrala

Aleš Procháska ales.prochaska na divesoft.com
Sobota Únor 26 15:45:54 CET 2022

Co vím, tak v Rusku to úspěšně zkoušeli, ale mám pocit, že to nebylo auto ale ledoborec.

Aleš Procháska

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jaroslav Kotlaba
Sent: Saturday, February 26, 2022 1:40 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: RE: Elektrocentrala

Ptal jsem se na jiných poradnách (možná i tady), co říkají lidi mému nápadu (nijak dál jsem to nerozpracovával), nějaké podnětné odpovědi jsem se nedočkal.
Bydlím v rodinném domku, přistavit auto k oknu by nebyl problém na rozdíl od bytu v patnáctém patře na sídlišti:

"Přemýšlel jsem (čistě teoreticky, zatím to nenastalo a doufám, že nikdy nenastane), jak v případě delšího výpadku elektřiny co nejlevněji zajistit aspoň nejnutnější fungování bytu - aby plynový kotel topil a nemuseli jsme mrznout.
Napadlo mne koupit nějaký měnič 12Vss/230V, 50Hz do auta, auto přistavit k oknu, hodit dlouhou prodlužku, kotel zapojit k měniči a auto nechat brblat na volnoběh.
Co se týká ekologie, asi by to bylo ekologičtější než nechat běžet nějakou elektrocentrálu (malé elektrocentrály patrně nemají katalyzátor) a i tišší.
Zajímá mne jen, jestli to napadlo i někoho jiného a jestli to někdo dotáhnul až k praktickému použití. "

---------- Původní e-mail ----------