Elektrocentrala

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Sobota Únor 26 15:13:41 CET 2022

I SHR tu naftu protáčí, proto mají některý benzinky tak zajímavý ceny, prodávají starší naftu. Momentálně je největší problém s řepkou, po nějaké době se vysráží, větší problém to asi bude v dnešních citlivých autech než v elektrocentrále, ale v rámci honění ekobio to už může být problém i tam. Snad sem někdo znalejší napíše, co ještě se může s naftou po roce nebo dvou stát a jestli je to zásadní problém.
Každopádně největší riziko vidím právě v té nedostupnosti nafty, jakmile se něco semele, auta naftu všude vykoupí a bude problém doplnit zásobu, proto jí musí být strategicky na co nejdelší dobu. Je to krásně vidět při každém problému kdekoliv ve světě. A za mě je 1000l/měsíc strašně moc.
Můj návrh strategie je, vyřešit jako druhý zdroj tepla topení tuhými palivy, dost často stačí krb. A k tomu menší centrálu, pro kterou není potřeba zajistit tolik paliva. Je přece šílenství živit 3,5kW topení a spoléhat na dostupnost paliva, které se u nás ani netěží a navíc ho úplně všichni potřebují - auta, vojenská technika, nemocnice,...

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Miroslav Draxal
Sent: Saturday, February 26, 2022 1:55 PM
To: 'HW-news' <hw-list na list.hw.cz>
Subject: RE: Elektrocentrala

Já se zeptám. Už někdy někdo viděl "zkaženou naftu"? Zrovna teď, když foukalo, tak jsem našel zaštrachaný kanystr. Možná se podle rozdílné hustoty rozdělily frakce, ale ani to jsem nějak opticky nedokázal rozpoznat. Po promíchání a nalití a spálení v elektrocentrále )která je deklerovaná i na to, že se tam dá nalít i trochu horší palivo, to prošlo. S tím kanystrem se nehýbalo minimálně 2 roky.
Míra