Re: OT jaderný tok do evropy z Ukrajiny

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Únor 25 10:05:52 CET 2022

Asi ziadny bezny energeticky reaktor nie je postaveny priamo "na zemi", a
aj tu su pod reaktorom priestory, primarne urcene na zachytenie vody pri
uniku. Ono totiz kde je vela rurok, tam je aj velka pravdepodobnost
poruchy/uniku, takze na to je myslene priestormi, kam ta voda odtecie a
odkial sa da odcerpat.

Tie priestory (ktore urcite nie su len priamo pod reaktorom a urcite to
nezahrna len miestnost kde sa nachadza ta znama "slonia noha" t.j.
roztaveny/vyteceny/stuhnuty material z jadra reaktora) su dnes zrejme viac
ci menej radioaktivne a mozno su aj poskodene. Ale neviem, nakolko zavazny
problem je priamo toto. Ako Dodo pisal, cele okolie elektrarne je zamorene
roznymi ulomkami na ktore cely cas prsi. S trochou namahy sa daju najst
desiatky studii miestnych aj svetovych vyskumnikov o danej problematike,
viacmenej sa to sustreduje na plosne skumanie spodnych vod v okoli, odtok
cez rieku Pripjat do Dnepra a stopy radioaktivity v Ciernom mori. Dost
logicky, tadial ta voda tecie, aj spopod reaktora, je to proste tadial
dole kopcom.

Mezi tou elektrarnou a trebars Slovenskom/Cechami je masiv Karpat, proste
skala, cez/ponad/popod nu voda netecie.

wek