[OT] platebni karty v Rusku --> Re: [OT] Re: Paypal

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Pátek Únor 25 09:45:02 CET 2022

Bod jedna ne jasnej, je to povzdech nad tou exekutivou.

Budu se držet bodu tři, tam mám trochu větší přehled a je to více technické.
Rusko má svou vlastní karetní asociaci s obchodním názvem мир. Trochu
problém je, že se technicky jedná o dceru MasterCard a karty používají
mastercard klíče.
Krom toho, že před cca třemi lety, když jsem tam ještě jezdil, tak
jejich pokrytí bylo v jednotkách procent. Banky se moc do jejich
vydávání nehrnuly. Lidi s kterými jsem se setkával (střední třída) si
nejvíc stěžovali, že karty de-facto nefungují mezinárodně. Občas se
podaří nějaká co-brand transakce, ale spolehnout se na to nedá.