Re: HDMI - uživatelské rozlišení, výstup bitmapových grafických dat

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Únor 24 18:46:25 CET 2022

Děkuji, určitě zase vyzkouším a budu experimentovat.
Včera ty pokusy Gerberem skončily celonočním laborováním, které ukončil
až ranní odchod k zákazníkovi. Trochu jsem se při pokusech zapomněl.

Asi mě mohlo/mělo napadnou to nějak opravit. Byl jsem ale tak zahlcený
laborováním kolem Qt, že už mi na to nezbyla duševní kapacita.
Přitom (jak jsem zjistil až když jsem rozjel celý ten grafický kolotoč)
asi stačilo použít qmake/make a celé to udělat v CLI. Ale to jsem
generál až po boji.
Já jsem se zatím Qt zdaleka vyhýbal kvůli jejich licenční politice.

Většinu noci jsem pak pokusničil s těmi příklady a knihovnami libgerbv.
Tam se dá dosáhnout stavu, kdy to načte gerber a vyplivne ho do PNG
celkem snadno. A pro automatické dávkové zpracování by to byl asi ten
správný přístup.
Jenže jsem docela narazil na dokumentaci (resp. nedokumentaci), a tak to
byl tak trochu boj stylem pokus/omyl.
Udělat export "nějak" je snadné a rychlé. Ale udělat ho přesně tak, jak
chci, to už tak snadné není.
Navíc jsou ty knihovny poplatné tomu, že vznikly jako součást programu
Gerbv. Takže vnitřně nepracují s 2-stavovou informací (pixel
svítí/nesvítí), ale pracují s tím i vnitřně v barvách.

Narazil jsem třeba i na takovou blbost, že když se použije resize
výstupního obrázku při exportu, tak nikde není uvedeno, v jakých
jednotkách se to zadává.
Není to ve zlomku (že by 1 znamenalo beze změny), ani v procentech (že
by 100 znamenalo beze změny), ani v pixlech, a asi ani v palcích.
Navíc když stejný export se stejným nastavením resize pustím do PNG, PDF
a PS, tak pokaždé je úplně jinak velký.
Stejně tak offset není popsaný. Když použiju offset 0, tak v ose Y to je
opravdu na nule, ale v X je to posunuté.

No a další problém mám s tím, že neumím bitmapový export pustit jinak,
než do mocbarevného PNG.
Pak to při zobrazení jemného motivy vypadá dobře. Ale po transformaci na
2 barvy už je ten export poměrně hnusný.
Nakonec bude možná nejjednodušší aspoň pro první přiblížení ty fajnové
operace (posun na souřadnice 0:0 a hlavně kvalitní transformaci do
2-barevného formátu) udělat dalším nezávislým krokem. A ten libgerbv
použít opravdu jen pro základní převod gerber-PNG.
Já jsem asi udělal docela chybu, že to testuju na hodně jemném motivu,
který je na hranici daného rozlišení. A tak je každá chyba fest vidět.
Měl jsem použit nějaký hrubý motiv a být spokojený.
Stejně budu rád, když to v reálu nasvítí dobře aspoň nějaký hrubší motiv.

Takže boj bude pokračovat.
Díky.

PL