OT: neco jako domaci vodarna

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Úterý Únor 22 17:12:46 CET 2022

Nemyslel jsem průtočnou nádrž s vakem. Ten můj návrh, jak jsem nad tím
nedávno uvažoval by byl o tom, že na přívodu budete mít malou nádrž se
zpětnou klapkou na vstupu a připojením na kompresor.

Kdyby nešla voda z řadu, někdo by došel zapnout kompresor a vzduch by
tlačil vodu z nádrže do baráku. Až by se dodávka obnovila, stačilo by
otevřít ventil k odvzdušňováku a vzduch vypustit. Nádrž by mohla být ve
sklepě, tlak v domě pořeší vzduch. Nádrž v nejvyšším bodě bez dalšího
přitlakování vám stejně na dnešní sprchy stačit nebude a myčka stejně
odmítne pracovat.

Jak o tom přemýšlím, tak pokud máte 4 atm. v řadu a tlak kompresoru by
byl nastaven na 2,5 atm, šlo by asi nastavit odvzdušnění na 3,5 atm a po
obnovení dodávky by se to odvzdušnilo plně automaticky.

O podobném řešení jsem uvažoval z toho důvodu, že máme v obecním
vodovodu moc nízký tlak (asi 1,6 atm.) tak jsem přemýšlel o opatřeních
na zlepšení komfortu. Výše položení sousedé to řeší normálně darlingem,
tím sousedům seberou vodu úplně, proto jsem hledal i jiné možnosti.
Nakonec tuhle debatu zarazila manželka, které 1,6 atm. stačí a
definitivně to vyřešíme propojením 2 vodovodů a 0,9 atm. navíc z jiného
vodojemu.

Standa