Re: kde sehnat netypický potenciometr

Pondělí Únor 21 14:30:08 CET 2022

Jednak jsem o téhle žárovce nevěděl, taky původní triakový regulátor se
nejspíš s takovou žárovkou nebude dobře snášet. A další problém je u
podobných ledek kvalita světla. Buď nemají CRI napsané vůbec (jako
zrovna tady), nebo když už, mají většinou psané CRI 85. Při stmívání,
pokud se nestmívá přes PWM, ale regulací proudu, mají ledky tendenci
přecházet do vyšší spektrální teploty. Na pohodové večery v obyváku
tohle opravdu není. Já tam dávám moduly, co mi ještě zbyly když jsem si
dělal osvětlení do baráku. Mají CRI 96 a když ksem si dodatečně dělal
regulaci, k 7 ledkovému modulu 3000K jsem dával paralelně a přes odpor 6
ledek 2400K. Když to svítí naplno, ty malé ledky s proudem 100 mA se tam
prakticky neuplatní. Při snižování proudu světlo postupně žloutne, jako
při stmívání žárovky.

Anděl